Domowe kąpiele stóp

Rodzaje kąpieli dla stóp

Stopy należy systematycznie pielęgnować, gdyż są one narażone na działanie wielu negatywnych czynników, na skutek których mogą występować różne niekomfortowe dolegliwości takie jak np. pękanie, przesuszanie, czy twardnienie. Regularne zabiegi pielęgnacyjne w profesjonalnych salonach urody mogą dla wielu Kobiet okazać się zbyt kosztowne, dlatego pokażemy Wam kilka sposobów na przygotowanie domowych kąpieli dla stóp, dostosowanych do konkretnych problemów.

Kąpiele stóp wpływają pozytywnie nie tylko na stopy, ale również na dobre samopoczucie. Pozwalają się odprężyć i zapomnieć o troskach dnia codziennego. Powinny być one wykonywane co najmniej dwa razy w tygodniu. Zaleca się również, by w trakcie ich wykonywania zadbać o właściwą atmosferę – włączyć muzykę relaksacyjną, zapalić świeczki i mieć chwilę tylko i wyłącznie dla siebie. Dzięki temu będziesz miała poczucie, że o siebie dbasz, co wpłynie na Twoją samoocenę.

DOMOWE KĄPIELE DLA STÓP

W zależności od potrzeb, możesz wykonać kąpiele posiadające różne właściwości, które regularnie wykonywane będą wpływać na usunięcie Twojego problemu. Ponadto, każda z nich pozwoli ukoić bolące stopy, usunąć bakterie z powierzchni skóry oraz zmiękczyć pięty. Pamiętaj jednak, aby przed wykonaniem jakiejkolwiek kąpieli stóp, zmyć lakier do paznokci (przydatny może się okazać zmywacz z gliceryną), by również płytka paznokciowa mogła zaczerpnąć z leczniczych kąpieli jak najwięcej.

KĄPIEL O DZIAŁANIU ODŻYWIAJĄCYM

Wymieszaj ze sobą po jednej łyżeczce następujących składników: miód, mydło w płynie, ekstrakt waniliowy oraz dwie łyżeczki olejku migdałowego, a następnie dodaj je do ciepłej wody i zanurz w niej swoje stopy na 10 minut.

KĄPIEL O DZIAŁANIU NAWILŻAJĄCYM

Połącz ze sobą ćwierć szklanki mleka oraz ćwierć szklanki wody, dorzuć do tego pół łyżeczki cynamonu, łyżkę oliwy oraz wyciśnięty sok z połowy cytryny. W takiej mieszance możesz moczyć stopy dowolną ilość minut.

KĄPIEL O DZIAŁANIU KOJĄCYM

Do miski wlej pięć litrów ugotowanej wody, ćwierć szklanki soli morskiej oraz kilka kropelek olejku o właściwościach kojących (np. ylang-ylang, lawendowy, bądź sandałowy).

KĄPIEL O DZIAŁANIU RELAKSUJĄCYM

Do ciepłej wody dodaj 4 szklanki mleka organicznego, pół szklanki soli morskiej oraz około sześć kropel olejku lawendowego.

KĄPIEL DLA SUCHYCH STÓP

Pół szklanki organicznego mleczka kokosowego oraz trzy szklanki organicznego soku ananasowego dolej do miski z ciepłą wodą. Stopy można moczyć do 15 minut.

Posted on: 22 października 2015, by : Redaktor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *