Jak ćwiczyć, by przeciwdziałać zmarszczkom?

Zmarszczki są wynikiem nieuniknionego procesu starzenia się skóry. U niektórych kobiet zaczynają pojawiać się już przed trzydziestym rokiem życia. W dużej mierze ich występowanie jest uwarunkowane genetycznie, jednak możemy je skutecznie spowalniać. Po stresującym dniu lub długotrwałej pracy przy komputerze warto rozluźnić mięśnie i poprawić krążenie krwi, stosując specjalne ćwiczenia.

Dzięki ich regularnemu wykonywaniu możesz skutecznie ograniczać proces powstawania zmarszczek mimicznych, zapobiegać obwisaniu kącików ust oraz tworzeniu się tak zwanego drugiego podbródka. Ćwiczenia pomagają rozluźnić mięśnie, poprawić przepływ krwi i rozprowadzić tlen w skórze, a także poprawiają sprężystość skóry. Ich wykonywaniu wystarczy poświęcić od 5 do 10 minut dziennie. Oto kilka przykładów prostych ćwiczeń:

Szyja i podbródek

Aby zapobiegać wiotczeniu szyi i wzmacniać mięśnie podbródka, połóż na nim wierzch dłoni i uciskaj go przez 10 sekund. Czynność powtórz 3 razy.

Unieś brodę i napnij na chwilę mięśnie szyi. Powtórz 5 razy.

Lekko uniesioną głowę powoli skręcaj w prawo, a następnie w lewo, wykonując przy tym powolne wdechy i wydechy.

Okolice ust i policzki

Aby wzmacniać sprężystość skóry wokół warg, wymawiaj na głos, powoli i wyraźnie, samogłoski: a, e, o, u, i. Naciągaj przy tym wargi.

Nabierz jak najwięcej powietrza w usta, jakbyś dmuchała balonik i zatrzymaj przez 3 sekundy, a następnie powoli wypuść. Powtórzy 5 razy.

Dla zachowania jędrnej skóry na linii żuchwy, przenoś usta z prawej na lewą stronę. Powtórz 5 razy.

Uśmiechaj się! Unoś mocno kąciki ust do góry. Powtórz kilka razy. Ćwiczenie nie tylko poprawia sprężystość skóry wokół ust i wzmacnia mięśnie policzkowe, ale i automatycznie poprawia samopoczucie.

Złap palcami skórę w kącikach ust i rozciągaj na boki, jednocześnie napinając mięśnie, by zapobiec sile rozciągania.

Okolice oczu

By wzmocnić skórę wokół oczu i spowolnić powstawanie „kurzych łapek”, unieś brwi palcami wskazującymi, a następnie na zmianę zamykaj i podnoś powieki.

Jak najszerzej otwieraj, „wytrzeszczaj” oczy, mocno unosząc brwi, jakbyś była przestraszona. Powtarzaj po kilka razy.

Nie musisz za każdym razem wykonywać wszystkich ćwiczeń. Rób te, które akurat przyjdą Ci do głowy, lub na które masz ochotę. Wystarczy kilka minut o dowolnej porze dnia, najlepiej wieczorem, przed snem lub rano, przed nałożeniem makijażu. Pamiętaj, najważniejsza jest regularność, jednak nawet jeśli czasem zapomnisz o ćwiczeniach, nic nie szkodzi. Nie przerywaj ich, a efekty z pewnością będą zadowalające.

Posted on: 27 kwietnia 2015, by : Redaktor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *